Panoramica

Vår återbetalnings- och returpolicy gäller i 14 dagar. Om det har gått 14 dagar sedan ditt köp kan vi inte erbjuda full återbetalning eller byte.

För att kunna göra en retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som den togs emot. Den ska också vara i originalförpackningen.

Olika typer av varor kan inte returneras. Övriga produkter som mat och färsk tryffel kan inte återbetalas.

Ett foto på de skadade varorna krävs för att fullfölja returen.

Återbetalning

När din retur har tagits emot och kontrollerats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om din återbetalning har godkänts eller nekats.

Om den godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar

Om du fortfarande inte har fått din återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag: det kan ta lite tid innan återbetalningen skickas officiellt.

Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs.

Om du har gjort allt detta och inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på info@luxureat.com.

föremål till salu

Reavaror återbetalas med reapriset.

Ersättare

Vi byter endast ut föremål om de är felaktiga eller skadade. Om du vill byta varan mot en annan av samma typ, vänligen maila info@luxureat.com och skicka varan till: TrufflEat SRL, Via Muzio Clementi 11 A, 00193 Rom, Italien.

Frakt av returer

För att returnera produkten måste du skicka den till: TrufflEat SRL, Via Muzio Clementi 11 A, 00193 Rom, Italien.

Fraktkostnaderna för att returnera produkten är användarens ansvar. Fraktavgifter återbetalas ej. Om återbetalning erhålls dras returportot från återbetalningen.

Beroende på var du bor kan tiden det tar att få din ersättningsprodukt variera.

Om du returnerar dyrare varor rekommenderar vi att du använder en spårbar frakttjänst eller köper fraktförsäkring. Vi garanterar inte att du får den returnerade varan.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på info@luxureat.com för frågor om återbetalningar och returer.